Yin Yoga


Na rozdiel od svalov, ktoré majú radi pohyb (jang - mužský princíp), spojivové tkanivá oslovíme skôr jemným, kľudným prijatím (jin - ženský princíp).

Pozície jin jogy cvičíme na podložke a zotrváme v nich niekoľko minút (2-5 min.). Keď zaujmeme bezpečnú a vyváženú polohu, môžeme dokonale uvoľniť svaly a spojivové tkanivá v oblasti, s ktorou pracujeme. Tým sa veľmi jemne a nenásilne podporí prítok energie a výživy do spojivového tkaniva počas relaxácie ktorá nasleduje za zaujatou pozíciou.

Praktizovanie jin jogy, vďaka dlhším výdržiam v pozícii, veľmi účinne ovplyvňuje zdravé fungovanie našich vnútorných orgánov (žlčník, žalúdok, močový mechúr, obličky, slezina a pečeň) a môže mať rovnaké účinky ako akupunktúra či akupresúra.

Všetky známe formy jogy sú jangového charakteru. Jinová  joga nenahrádza jangové formy jogy. Tým , že ide v podstate o dlhé výdrže v strečingových polohách, stáva sa jin joga ideálnym kompenzačným cvičením cvičencov v posilňovni, aerobiku, zumby, plávania, tanca,  behu, tenisu, či hokeja alebo futbalu.

Ocenia ju všetci, ktorí cítia, že sa potrebujú poriadne ponaťahovať. A pochvaľujú si ju všetci, ktorí milujú v joge oddych a relaxáciu.

 

Facebook