Yin Yoga


Yin yoga oslovuje hlavne tie časti tela, ktoré ležia najbližšie k vnútornému jadru: kosti a spojivové tkanivá. Na rozdiel od svalov, ktoré majú radi pohyb (jang - mužský princíp), spojivové tkanivá oslovíme skôr jemným, kľudným prijatím (jin - ženský princíp).

Pozície jin jogy cvičíme na podložke a zotrváme v nich niekoľko minút. Keď zaujmeme bezpečnú a vyváženú polohu, môžeme dokonale uvoľniť svaly a spojivové tkanivá v oblasti, s ktorou pracujeme. Tým sa veľmi jemne a nenásilne podporí prítok energie a výživy do spojivového tkaniva počas relaxácie ktorá nasleduje za zaujatou pozíciou.

Praktizovanie jin jogy, vďaka dlhším výdržiam v pozícii, veľmi účinne ovplyvňuje zdravé fungovanie našich vnútorných orgánov (žlčník, žalúdok, močový mechúr, obličky, slezina a pečeň) a môže mať rovnaké účinky ako akupunktúra či akupresúra.

Všetky známe formy jogy sú jangového charakteru. Jin joga nemá nahradiť jangové formy jogy, či pohybových aktivít. 

Tým , že ide v podstate o dlhé výdrže v strečingových polohách, stáva sa jin joga ideálnym kompenzačným cvičením cvičencov v posilňovni, aerobiku, zumby, plávania, tanca,  behu, tenisu, či hokeja alebo futbalu.

Zaradením asán jin jogy vhodne dopĺňame v našom štúdiu iné formy pohybových aktivít, ako je napr. welness joga, power joga, pilates, SMSystem.


Facebook